9 dienos ieškant mėlyno dangaus Graikijoje, Atėnuose.

Puikiai mane supras tie, kuriems saulė, žydras dangus ir šiluma yra ne tik kad pirmoji pagalba energijai senkant, bet būtinybė nuolatinėje veikloje. Išsiilgusi giedro dangaus pasirinkau dar kartelį aplankyti Atėnus kartu su dukromis.

Pasirinkome skrydžiui tą dieną, kuomet Atėnuose buvo paskelbtas visuotinis susisiekimo paslaugas teikiančių įstaigų streikas, tame tarpe ir oro linijų. Praradome vieną dieną žydro dangaus vaizdų, bet su tuo susitaikėme. Pakaks 9 iš planuotų dešimties.

Šioje kelionėje visus vaizdus fiksavau telefonu, nors ir su savimi pasiėmiau fotoapatarą, tačiau po pirmos dienos zyliojimo po Atėnus, būnant ne tik turiste, bet ir mama, fotoaparatą palikau saugiai gulėti.

Buvau išsiilgusi ne tiek didmiesčio šurmulio, kiek spalvų, mat, lietuviškas klimatas ir žiemos periodas, išskyrus baltos ir pilkos spalvos, nieko prabangiau nesiūlė.

Dalinuosi užfiksuotais kadrais telefonu. Lengvai suprasite, kur kilo akys - į dangų :-)

Akropolis

Auginu dvi dukras, kurioms aktualu išgirsti apie senovės Graikiją, mitologiją, helenizmą, mat, šiuo metu jos tai mokosi istorijos pamokų metu. Tad kaip be Akropolio ir jo papėdės. Pasirinkome turistams ne itin žinomą kelią iki Akropolio - žygiuoti siaurais takeliais, tarp vis dar gyvenamų pastatų, kurie traukė mano akį savo autentiškumu, mažumu ir kiek priminė Santorini salos vaizdus.

Vienu metu net suabejojome, ar mes teisingai einame. Sutikome vietos gyventoją, kuris išlindo iš savo mažo, bet jaukaus namuko ir pradėjo groti gitara. Jis mus ir nuramino - eidamos šiuo keliu, kopsite ilgai ir sunkiai, pasirinkdamos turistinį kelią, tikslą pasieksite greičiau - paaiškino vyriškis.

Kaip Jūs manote, ką mes pasirinkome?

Taip, mes pasidavėme miniai, nusileidome nuo kalno, kurį jau buvome įveikę ir ėjome saugiu keliu :-).

O pasiekus Akropolį ten jau viskas visiems aišku ir daug kartų matyta, bet įspūdinga. Prisėdusi priešais didingas kolonas, stebėjau, kaip turistai įamžina save, patį vaizdą, aplinką, kaip filmuoja reels, kaip kelionių influenceriai kuria savo kanalui video turinį.

Patarimas Jums - būdami šioje vietoje, ieškokite vietos, kad saulytė šviestų ne į kolonas, o pro kolonas ir jas įamžinkite iš apačios. Didingumo jausmas garantuotas.

Mikėnai (Peloponesas)

Ištroškusios pavasarinės saulės ir istorinių žinių, vieną dieną patraukėme į Peloponeso regioną. Man tai buvo antras kartas, tad fiksavau ne kalno archeologinius radinius, o pavasarinę gaivą istorinėje vietoje. Akį patraukė suoliukas ir baltais žiedais aplipęs medis. Tik stebėjau ir gėrėjausi plačiu vaizdu. O lankėmės mes Mikėnuose – Senovės Graikijos mieste šiaurės rytų Peloponese. II tūkstantmečio pr. m. e. antrojoje pusėje buvo Mikėnų kultūros centras. Kalvos viršūnėje stovėjusiuose rūmuose gyveno tik valdančioji klasė, o amatininkai ir prekeiviai gyveno už miesto sienų. Mitinis Mikėnų karalius buvo Agamemnonas.

Jei lankysitės šioje vietoje, atkreipkite dėmesį į augmeniją, rasite daug džiaugsmo akims.

Palikus Mikėnus, judėjome į vieną seniausių amfiteatrų Graikijoje - Epidauros, ten kur iki šiol organizuojami pasirodymai, koncertai ir kuriame atlikėjai nenaudoja jokio papildomo įgarsinimo. Atlikėjo kvėpavimas puikiai girdisi visame amfiteatre, nesvarbu kur besėdėtum.

Nafplio

Gražuolis miestas Peloponeso regione, pelnęs mano simpatijas dar prieš 4 metus. Tai pirmoji nepriklausomos Graikijos sostinė. Miestas - uostas, tad šviežios žuvies prisiragausite. Siauromis senamiesčio gatvelėmis žygiuojant, akis patrauks įvairios vitrinos, spalvoti pastatai, senovinės langinės ir durys. Tik atminkite, vasaros sezonu ten laisvai gatve nepraeisite, tai turistų mėgiamas miestelis. Sustokite ledų - jie ten tobuli, tokie kaip Caprio. Perskaitytų dabar graikas, ką parašiau dėl ledų, tai tikrai puikaus teksto sulaukčiau.

Dar gi verta nuvykti į miesto pilį, atsivers panoraminis vaizdas į visą miestą.

Mano simpatijos šiam miestui išlieka.

Vouliagmeni

Tai Atėnuose esantis pajūrio rajonas, laikomas vienu prabangiausių ir gražiausių rajonų. Taip, suvokiant, kad tai Grakijos sostinė Atėnai, o ne puikiais paplūdimiais garsėjančios sąlos, sutinku su įvertinimu. Sutvarkyti paplūdimiai, aišku, visi jie privatūs ir mokami net ir ne sezono metu. Daug įlankėlių, daug jaukių tavernų, daug teniso kortų. Šiame rajone yra ir Vouliagmeni kalnų ežeras. Graži vieta, šiltas vanduo ištisus metus ir labai daug mažyčių žuvyčių, kurios naudojamos ir spa salonuose pedikiūro vonelėms. Tad naudos tikrai turėsite.

Devynias dienas gaudžiau saulę, kėliau akis į dangų, pildžiau telefono foto galeriją. Dėkoju Atėnams, pamačiau pakankamai ir suvokiau, kad mano akys ilsisi kai mato tolius, bet ne senamiesčio stogus, metro stoteles, žmonių spūstis ar graffiti sienas. Mano akis ilsisi matydama žydrą dangų, kalnų linijas ir besileidžiančią į jūrą saulę.